Co z Daihatsu w Europie ? |
Autor |
Wiadomość |
buczan
Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 21 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 2015-12-06, 10:50 Co z Daihatsu w Europie ?
|
|
|
Wie ktoś czy Daihatsu dalej sprzedaje auta w Europie i ewentualnie jakie modele ? Kiedyś czytałem że do 2013 roku mieli tylko być na starym kontynencie. .. |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2015-12-06, 14:49 Re: Co z Daihatsu w Europie ?
|
|
|
Sam sobie odpowiedziałeś nie sprzedaje już nowych aut Daihatsu w Europie od dwóch lat .Firma zapewnia dostawę części do serwisów w/g zapewnień jeszcze 15 lat .Część salonów w Europie zmieniła markę lub zawarła umową na sprzedaż aut z inną marką (bardzo często z japońską ) lub pozostała tylko serwisem bez sprzedaży .Część salonów przemianowano na Toyota w zależności od wyboru właściciela salonu lub salonów sprzedaży.Daihatsu z racji dużej oferty konkurencji poddało się koreańskim markom ,które są produkowane w Europie np.Słowacja i tańsze a koszty targania nowych aut z Japonii są duże.Daihatsu sprzedaje auta z powodzeniem w Afryce , Azji ,Ameryce Południowej oraz na Bliskim Wschodzie . |
|
|
|
|
buczan
Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 21 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 2015-12-07, 05:03
|
|
|
Autka naprawdę mają super. Szkoda że w Europie ludzie wolą niemieckie samochody kupować które wcale nie są specjalnie dobre bądź koreanczykow... |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2015-12-07, 22:28 Co z Daihatsu w Europie ?
|
|
|
Fajne też tak uważam .Bo są proste w budowie i nie zatrute w udziwnione elektroniczne bajery ,które się psują jak wiele teraz jest takowych aut .Ale za to dotychczasowi właściciele na Zachodzie Europy tych aut nie da się ukryć ,że tych aut pozbywają się masowo i coraz więcej trafia na nasz rynek do Polski.Można niezłe egzemplarze trafić. |
|
|
|
|
Matur
Samochód: Opel Meriva B 1.4 T lpg
Wiek: 44 Dołączył: 03 Paź 2016 Posty: 3 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 2016-10-03, 16:42
|
|
|
Witam.Po pierwsze daihatsu ma sie bardzo dobrze i bardzo sie rozwija po drugie nie ma je w Europie bo tak chce toyota :/(byl test bodajże w autoblidzie gdzie cuore wygralo z yaris)
To co wyprawia daihatsu w klasie samochodów miejskich to mistrzostwo Swiata np tantoo czy wake lub move czy nawet staly awd w miro,plaska podloga,brak slupka B,ksenony,automat,navi, czy elektryczne otwierane boczne drzwi a spalanie nawet ponizsej 4l/100km....to taki fiat jest 100lat za nimi.Osobiscie mialem pierwsze daihatsu cuore z 1992r silnik 850cm3 41km, na gazniku po prostu ogien drugie move mk III(min szyby x4,,regulowane tylne fotele,podgrzewane lusterka,welur, i promien skretu mniejszy niz w....sc )niestety trefny egzemplarz....od niemca
Pozdrawiam |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-10-07, 22:28
|
|
|
[quote="Matur"]Witam.Po pierwsze Daihatsu ma sie bardzo dobrze i bardzo sie rozwija po drugie nie ma jej w Europie bo tak chce Toyota :/(byl test bodajże w autoblidzie gdzie cuore wygralo z yaris ...ale to było dość dawno ,a w Europie nowi nabywcy poszukiwali tańszych aut za mniejsze pieniądze i też ładnych i niezawodnych i je dostali od konkurencyjnych marek .Daihatsu jest konserwatywne i dlatego nie mogło sprostać wysokim wymaganiom europejskiego rynku jak i nowym regulacjom w stosunku do producentów aut a tak mała firma ,która sama buduje i wdraża technologie produkcji aut nie może sprostać gigantom motoryzacyjnego rynku. Tutaj link modele oferowane w Japonii limuzyny Mebius i Altis nie ustępują najlepszym markom w świecie.
http://www.daihatsu.co.jp...htm#vehicle_all na stronie można podejrzeć inne modele klikając na poszczególne prostokąty z cyferkami od 49 18 3 6 4 17 |
|
|
|
|
DETT
Samochód: Daihatsu A101, Subaru BH9
Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2016 Posty: 90 Skąd: Miastko
|
Wysłany: 2016-10-24, 19:43
|
|
|
To są właśnie sprawy korporacyjne. Z racji tej, że Daihatsu należy już w 100% do Toyoty nie widzę szans na powrót tej marki do Europy i USA. Pewne modele Daihatsu można kupić na naszym rynku pod szyldami Toyoty i Subaru. Można też pokusić się o ściągnięcie zza Wielkiej Wody jakiegoś Scion'a bazującego na Meterii (w sumie Toyotcie bB).
Oni specjalizują się w autach zbyt małych jak na europejskie standardy. Taki Altis to raczej rynkowy przymus i wypadek przy pracy - to w końcu rebrandowana Corolla. Wcześniejszy Altis bazował na "szerokim" Camry.
Mnie zastanawia co stało się ze wszystkimi przedstawicielstwami i serwisami Daihatsu w zachodniej Europie po wycofaniu się marki? Przecież musiał istnieć jakiś zapas części na miejscu, musiał istnieć Know-How (choćby papierowe Workshop i Servis Manuale do nadwozi i silników), musieli być przeszkoleni mechanicy. Co z tym zapleczem? |
_________________
|
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-10-25, 16:58
|
|
|
DETT napisał/a: | To są właśnie sprawy korporacyjne. Z racji tej, że Daihatsu należy już w 100% do Toyoty nie widzę szans na powrót tej marki do Europy i USA. Pewne modele Daihatsu można kupić na naszym rynku pod szyldami Toyoty i Subaru. Można też pokusić się o ściągnięcie zza Wielkiej Wody jakiegoś Scion'a bazującego na Meterii (w sumie Toyotcie bB).
Oni specjalizują się w autach zbyt małych jak na europejskie standardy. Taki Altis to raczej rynkowy przymus i wypadek przy pracy - to w końcu rebrandowana Corolla. Wcześniejszy Altis bazował na "szerokim" Camry.
Mnie zastanawia co stało się ze wszystkimi przedstawicielstwami i serwisami Daihatsu w zachodniej Europie po wycofaniu się marki? Przecież musiał istnieć jakiś zapas części na miejscu, musiał istnieć Know-How (choćby papierowe Workshop i Servis Manuale do nadwozi i silników), musieli być przeszkoleni mechanicy. Co z tym zapleczem? |
,,Pewne modele '' odpowiedź Subaru Justy IV generacji''
,,Pewne modele'' odpowiedź Toyota Passo nie sprzedawana w Europie
cały proces trwał od ok .3 lat a nie z dnia na dzień zniknęli z Europy.
Części są nadal dostępne i będą .Ja nie mam z nimi żadnych problemów.W Toyota salonach można zakupić wszystko co potrzebujesz do Daihatsu znając numer części. |
|
|
|
|
Arek74
Samochód: YRV
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 189 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
Arek74
Samochód: YRV
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 189 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1950 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-07-09, 18:49
|
|
|
EJ-VE i jego bardzo niska trwałość załatwia temat. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Krzysiek.
Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017 Posty: 433 Skąd: Zamosc,okolice
|
Wysłany: 2017-07-09, 19:16
|
|
|
Wlasnie mialem o tym pisac,dotyczy to raczej silnikow daihatsu,w wielu modelach sa silniki toyoty,a te sa juz niezawodne. |
|
|
|
|
Krzysiek.
Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017 Posty: 433 Skąd: Zamosc,okolice
|
Wysłany: 2017-07-10, 05:17
|
|
|
Wczoraj ogladalem stary odcinek Top Gear i testowali Perodue Kelisa czyli Cuore w wersji malezyjskiej.I bardzo sie podobala Hamondowi,porownal ja do pierwszego Mini.https://www.youtube.com/watch?v=61_q0fPQaLY https://www.youtube.com/watch?v=vXDJ4EbqtkU |
|
|
|
|
EVgarage
Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017 Posty: 282 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-07-10, 21:53
|
|
|
No i fajnie, 100x lepsze niż srejczento. A te lamenty na awaryjność to możemy sobie odpuścić. Silniki pewnej niemieckiej marki rozpadają się po 40kkm więc nie wiem z czym to porównywać |
_________________ Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
|
Arek74
Samochód: YRV
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 189 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-07-11, 15:29
|
|
|
o TSI zapewne piszesz
ja zapewne w przyszłym roku będę brał auto w leasing na firmę, nowe, ale:
1. za cholerę teraz bym nie wiedział jakie auto kupić, bo kiedyś auta miały duszę, marki wyróżniały się czymś,a teraz wszystko na jedno kopyto, jakby wszystkie projekty robił jeden projektant
2. te plastikowe pudełka jakimi są dziś auta, naszpikowane elektroniką nie pojeżdżą za długo, wydaje mi się, że zostały tak skonstruowane, żeby wytrzymać 120-150K przebiegu |
|
|
|
|
|