Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
cuore l276_black
Autor Wiadomość
reyfal 

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2022-12-23, 17:36   cuore l276_black

Witam,

Mam pytanie odnośnie l276... bo w koncu zdecydowałem się na zakup... dobry nie dobry się okaze... auto uzywane kilkunastoletenie zawsze cos wyskoczy:)

JDAL276S001111198

biegi_ chodza ciezko jak w Starze... czytałem na forum cos trzeba przesmarowac cos nawiercic i powinno byc dobrze... jest szansa zeby ktos wskazał w czym konretnie bo przegladnałem cały ten system od spodu przesmarowałem te "przeguby" i to samo- w sumie nie do konca rozumiem w którym momencie jest ten opór... czy problem moze byc w skrzyni?
drugie pytanie to głośna praca silnika zwłaszcza na 3 biegu? ten typ tak ma? czy np moze wystepowac wszedobylski brak katalizatora- układ wydechowy wydaje sie szczelny... bo stoi jeszcze pod domem zajechane L251 i to auto jest cichsze...

Pzdr R
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1947
Skąd: Białystok
Wysłany: 2022-12-24, 08:01   

Jaki to jest dokładne opór na dźwigni? Sama dźwignia chodzi ciężko, nawet na luzie poruszanie ją np. na boki jest z oporem i sama nie wraca czy dźwignia chodzi lekko tylko bieg trudno wbić?
Skrzynia powinna pracować cicho na każdym biegu. Owszem sam silnik 1KR ma niższą kulturę pracy, jest bardziej warkotliwy niż aksamitnie pracujący EJ ale nie jest głośniejszy. Czy hałas na trójce pochodzi od silnika czy skrzyni?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
reyfal 

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2022-12-24, 10:50   

Już odpowiadam …
Biegi chodzą po prostu ciężko zarówno na postoju jak i jazdy … precyzja powiedzmy jest tylko ciężko wbić kazdy jeden po kolei… nie ma hałasu skrzyni zgrzytania tylko ta siła jest wymagana dosyć spora… mam wrażenie ze im dłużej jadę tym ciężej wchodzą… jest na pewno wyrobiona ta guma stabilizująca koszyk bo lewarek chodzi gora dół… co do hałasu na 3 biegu… to wiadomo rozpędzamy się na tym biegu i słychać jak coś rezonuje i jest to poza silnikiem tak sobie pomyślałem o tym kacie ze pusty nie wiem czy dobrze…
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1947
Skąd: Białystok
Wysłany: 2022-12-24, 12:27   

Chodzi mi o to czy ciężko chodzi sama dźwignia czy dźwignia jest luźna tylko trudno wbić bieg?
Hałas, czy rezonuje czy słychać tryby w skrzyni?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
reyfal 

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2022-12-24, 12:29   

Doprecyzuje … lewarek chodzi na boki lekko… każde wbicie biegu to tak jakby opór.. jakby coś tam było przyciasne.. jeszcze większej siły trzeba użyć żeby bieg wybić niż wbić…
 
 
reyfal 

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2022-12-24, 12:31   

Skrzyni nie słychać.. mam stara corolla to tam skrzynia wyje jak pies tutaj cicha…
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1947
Skąd: Białystok
Wysłany: 2022-12-24, 20:27   

OK, teraz jasne. Gdyby chodziło tylko o trudność w trafieniu w bieg to by oznaczało wyrobione tuleje koszyka przy wybieraku skrzyni. Tak jak w Sirionie czy Materii. Skoro jednak jest problem także z wyjęciem biegu to musi być coś innego albo tuleje są skrajnie rozbite i do tego kompletnie zużyte poduszki wybieraka. Zobacz temat o tulejach koszyka skrzyni w Materii. U Ciebie jest taka sama konstrukcja.
Jeśli chodzi o głośność silnika to nie wiem ale ponoć rozsypany katalizator może dawać taki efekt.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
reyfal 

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2022-12-24, 20:51   

Joki- dzięki

do manuala z materii dotarłem... sprobuje do Agmaru po te drobiazgi- wymieni się i zobaczymy... odepne kata- okaze się co tam jest rzeczywiscie bo mam wrazenie ze to moze byc to...
Czyli summa summarum skrzyni nie ruszac na razie.. w kontakcie ;-)

Pzdr
 
 
reyfal 

Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2023-01-05, 17:11   

A wiec tak.. biegi się rozchodziły przesmarowanie i zrobiłem z 500km kurka i poszło- luz na koszyku jest ale poczekam już do wiosny na lepsza pogodę i spróbuje sam to wydłubać .. te tajemnicze dźwięki- katalizator okazał się na miejscu cały i zdrowy- wiec próbowałem szukać przy osprzęcie i wrzuciłem odrobine silikonu na pasek- ucichło… No właśnie ucichlo na 2 tygodnie i wróciło dzisiaj rano…Dzisiaj rano start no i huczy jak fiks…

EDIT: jak wsunac tam łape to czuc luz na łozysku pompy wody czyli cos czego tam nie powinno byc... no nic czyli robimy pompe i auto postój do poniedziałku... Co to zakładamu AISIN? albo moze czego nie zakładac?

R
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1947
Skąd: Białystok
Wysłany: 2023-01-05, 22:30   

Kiedyś miałem podobnie w YRV. Coś chrobotało ale tylko przy obciążonym silniku. Podejrzewałem już nawet panewki ale okazało się, że gdy psiknąć WD-40 na pasek to cichnie. Finalnie okazało się, że to łożyska pompy wody. Wstawili mi jakąś przypadkową, która akurat była dostępna i już na zawsze było spokój.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 8