Silnik 3SZ |
Autor |
Wiadomość |
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1950 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-09-27, 19:19 Silnik 3SZ
|
|
|
Silnik 3SZ-VE to największy z serii silników SZ Toyoty, stosowany w Daihatsu Materia, Sirionie M3 i Teriosie J2. 1495cm3, 107KM, zmienne fazy rozrządu. Udany jak cała seria silnik z rozrządem na łańcuchu. W istocie to rozwiercony 2SZ-FE/K3-VE. nawet głowice wzajemnie pasują. Dając oczywiście inny stopień sprężania. W tych samych miejscach są też mocowania łap, cały blok jest niemal identyczny z silnikiem 1.3. Tak jak w mniejszych braciach, hydrauliczny napinacz łańcucha jest w nim wrażliwy na jakość oleju. Zalecany olej to 5W30 lub 5W40. Dzięki takim samym wymiarom bloku często ręczne skrzynie biegów z Materii 1.5 montowane są do YRV Turbo, który fabrycznie nie występował w wersji z ręczną skrzynią biegów. Niestety silnik w wersji 1.5l. nie występuje w żadnym, europejskim modelu Toyoty, dlatego ceny skrzyń biegów z Materii 1.5 na rynku wtórnym osiągają astronomiczne wartości.
|
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
rez.edy
Samochód: Terios J2
Dołączył: 04 Maj 2018 Posty: 107 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2018-05-14, 22:39
|
|
|
Dobra informacja z tą lepkością oleju. Muszę przypilnować bo czasem na zimnym coś tam słychać. Myślałem, że to zawory do regulacji bo dmucha jak się korek oleju odkręci że aż po oczach pryska. Dzięki
Ciekawe czy w takim Teriosie J2 dało by się w miejsce 3SZ wmotać K3-VET - parę dodatkowych koni by mu nie zaszkodziło. No chyba że ktoś ma inny sprawdzony patent na ożywienie pod maską to chętnie się dowiem. |
|
|
|
|
Cezar
Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-10-15, 15:19
|
|
|
Według dokumentacji zakupu to terios j210LG posiada stały napęd 4x4 oraz 77kw czyli około 105km a olej w silniku pierwszy jaki był zalany fabrycznie to 0w20 API sj lub z wyższą klasą czyli biorą pod uwagę oleje jakie oferuje toyota nielał bym nic o większej lepkości niż 5w30 |
|
|
|
|
|