Prośba o weryfikację |
Autor |
Wiadomość |
Zielona żaba
Dołączył: 01 Kwi 2016 Posty: 6 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-04-01, 22:19 Prośba o weryfikację
|
|
|
Witam Adminów i Całą resztę.
Planuję zakup Siriona w kolorze zielonym dla żony, czy ktoś mógłby rozszyfrować nr VIN JDAM100S000516728
Autko sprowadzone z Niemiec, silnik 1.0 12V, przebieg niecałe 100 tyś., automat, ABS, klima, elektryczne szyby i lusterka.
Blacha w mojej opinii, OK. Cena 4 000 zł.
Sprzedawca twierdzi, że autko z 2002 roku. Z kolei mój znajomy po sprawdzeniu VIN twierdzi, że autko z 1998 roku, ja wpisując VIN w ogólnodostępne dekodery z GOOGLA otrzymałem informację, że autko z 2005 roku model 2004.
Dodam tylko, że przód ma przed liftem ( brak grila ), a tył czyli światła oraz tylni zderzak jakby po lifcie ( światło wsteczne i przeciwmgielne w lampach, a nie w zderzaku).
Poniżej przykładowy link do autka z taką wersją nadwozia.
http://olx.pl/oferta/daih...html#65b68ad164
Może jutro będę miał próbną jazdę Zieloną Żabą.
Mam nadzieję, że mój opis nie jest zbyt chaotyczny i jest wystarczająco czytelny.
Pozdrawiam, |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-04-02, 20:28 Sirion -rocznik
|
|
|
Witam nowego członka klubu i służę pomocą auto jest faktycznie z 11/1998 ,ale mogło być po raz pierwszy zarejestrowane nawet i w 2002 r ,bo i takie sytuacje się zdarzają jak auto służyło jako demonstracyjne w salonie ,ale mogło się autu przydarzyć uszkodzenie jakieś losowe i wtedy mogło być naprawiane poprzez używanie oryginalnych części dłuższy czas,które nie były czasowo dostępne w Europie co spowodowało ,że pierwsza rejestracja mogła być tak późno od daty produkcji.Także po takowym zdarzeniu w Niemczech jeśli było mogło zwyczajnie nie być chętnego na zakup auta niby nowego ,ale z przeszłością już jako naprawiane.Takie zdarzenie znam z Polski z zaprzyjaźnionego salonu .Wszystko jest w dokumentach niemieckich jeśli są oryginalne ilu było właścicieli auta i kiedy była pierwsza rejestracja w Niemczech ,bo z tamtejszego rynku pochodzi pojazd. Tutaj skan z weryfikacji auta. |
|
|
|
|
Zielona żaba
Dołączył: 01 Kwi 2016 Posty: 6 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-04-03, 11:21
|
|
|
Dziękuję za szybką odpowiedź. Żona w międzyczasie znalazła stronę z informacją, że w latach od kwietnia 1998 do marca 1999 wyprodukowano samochody Sirion w przedziale nr-u seryjnego (ostatnie 6 cyfr nr VIN) od 500079 do 525616. Tak więc wynikało z tego, że auto było wyprodukowane przed 2002 r. ale to co Kolega przedstawił post wyżej to mistrzostwo świata, wszystko jak na dłoni. Jeszcze raz bardzo dziękuję, aponiżej zamieszczam link, może się komuś przyda do szybkiej weryfikacji. Strona ciekawa z opisami różnych modeli.
http://australiancar.revi...=Sirion&gen=193
Czy w dokumentach niemieckich osobno będzie wypisany rok produkcji i pierwszej rejestracji?
Tak jak wspominałem wcześniej w najbliższym tygodniu będę miał jazdę próbną, na co zwrócić szczególną uwagę jeśli chodzi o automatyczną skrzynię biegów, może są jakieś triki pozwalające laikowi na wyeliminowanie szrotu (nigdy nie miałem do czynienia z automatem).
Dziękuję i pozdrawiam. |
|
|
|
|
katowice174
Samochód: Daihatsu Sirion M1
Dołączył: 18 Mar 2016 Posty: 63 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2016-04-03, 15:04
|
|
|
Witam
moze i ja sie podłacze po temat jako ze również jezdze sirionem to moge podpowiedziec że szczególną uwage trzeba zwrucic na to czy autko za mocno nie kopci bowiem lubia puszczac olej pierscienie oraz uszczelniacze zaworowe... ja kupilem kopcacego jako laik :( co prawda wydalem troche na naprawe ale moge z czystym sumieniem autko polecic po za tym auto bezawaryjne dosc dynamiczne jak na 1.0 i oszczedne w miescie jeszcze mi sie nie zdarzyło przekroczyc 6L, moze jeszcze tylko na co mozna zwrucic uwage to tylnie nadkola czy nie pojawia sie rdza mnie czeka niestety wizyta u blacharza :P pewnie kolega tez nie bedzie miał błotników nad kołami z tyłu nie wiedziec czemu ich brak skoro sa dziury na ich mocowanie... Pozdrawiam :) |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-04-03, 20:48 weryfikacja Sirion
|
|
|
Niestety w Niemczech wpisuje się w Karcie Pojazdu to co zrobiłem skan po niemiecku (Fahrzeugbrief ) tylko datę pierwszej rejestracji zakupionego pojazdu .Rok produkcji nigdzie nie figuruje także w drugim dokumencie pojazdu z Niemiec dowodzie rejestracyjnym nie znajdzie kolega roku produkcji auta. To dla polskich handlarzy jest to idealna sprawa , bo zawsze w ogłoszeniach datę tejże rejestracji auta w Niemczech podają jako rok produkcji a bardzo często jest to zwyczajne kłamstwo .Oczywiście zyskuje na tym handlarz ,bo roczniki różnych marek mają niekiedy kilka tysięcy zł różnicy w cenie na zawyżeniu rocznika auta przez handlarza.Na stronie 2 wspomnianego dokumentu w pozycji 32 tego nie skanowałem ,ale jest także wbita stemplem data pierwszej rejestracji auta.Zakreśliłem na czerwono datę pierwszej rejestracji .To dowód z jednym właścicielem auta w Niemczech Mogą być inne nazwiska jeśli było kilku właścicieli auta w następnej rubryce niżej. |
Ostatnio zmieniony przez soiret 2016-04-03, 22:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1949 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-04-03, 21:14
|
|
|
Zielona żaba napisał/a: | ...na co zwrócić szczególną uwagę jeśli chodzi o automatyczną skrzynię biegów... |
Czy nie szarpie podczas zmiany biegów? Czy nie ma dużego opóźnienia (max. 1s.) między włączeniem D/R a zasprzegleniem (wyczuwalne drgnięcie)? Czy drgnięcie podczas zasprzęglednia nie jest zbyt silne (nie powinno wstrząsnąć autem a tylko być wyczuwalne)?
Sprawdzać na zimnej skrzyni zanim się olej rozgrzeje bo po rozgrzaniu wiele objawów kończącej się skrzyni może znikać.
Po rozgrzaniu sprawdzić na bagnecie poziom oleju w skrzyni. Z reszta przed rozgrzaniem tez można. Jest podziałka C i H (Cold/Hot). Sprawdzamy na pracującym silniku i P.
Co do silnika to na zimnym zrobić przygazówkę na luzie i zobaczyć czy nie puści bąka? Jeśli puści to silnik do remontu. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Zielona żaba
Dołączył: 01 Kwi 2016 Posty: 6 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-04-04, 20:47
|
|
|
Dziękuję Wam za pomoc. Na jazdę jestem umówiony na środę. Po wszystkim dam znać co i jak. |
|
|
|
|
Zielona żaba
Dołączył: 01 Kwi 2016 Posty: 6 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-04-11, 14:14
|
|
|
Jestem po jeździe próbnej i nie wyczułem żadnych szarpnięć przy zmianie biegów. Podjechaliśmy nawet do zakładu mechanicznego, który specjalizuje się w ASB. Werdykt - biegi chodzą płynnie, olej jeszcze trochę wytrzyma, ale ze wskazaniem na wymianę (dynamiczna wymiana oleju ok. 750 zł). Przednia szyba o innym numerze, ale oryginalna (nawet nie wiem czy są zamienniki). Zawieszenie OK., klima chłodzi, elektryczne szyby działają i ogólnie byłem na tak, niestety umowa KS podpisana przez Niemca, co niestety w moim wypadku odpada. Uważam, że za duże ryzyko.
Dziękuję Wszystkim za pomoc i szukam dalej.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-04-11, 20:01
|
|
|
Szybę czołową bez problemu zakupisz zamiennik produkowany w Polsce .A jak szukasz to dalej Daihatsu czy inną markę? A szyby oryginalne są wszystkie marki Asahi łącznie z czołową . |
|
|
|
|
Zielona żaba
Dołączył: 01 Kwi 2016 Posty: 6 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-04-14, 12:12
|
|
|
Witam ponownie.
Namierzyliśmy kolejne autko, tym razem CUORE z Gniezna:
http://olx.pl/oferta/daia...html#d578acf94a
Czy kolego soiret mógłby zweryfikować autko po nr VIN : JDAL251S001045950
Autko sprowadzone dwa lata temu, jest w ciągłej eksploatacji.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-04-14, 21:52
|
|
|
Nie ma sprawy już wklejam info a autku.Ten Cuore jest faktycznie wyprodukowany w październiku 2005 r. i zapewne pierwsza rejestracja w Niemczech była w 2006 roku.Auto było importowane z Niemiec . |
|
|
|
|
Darek
Dołączył: 25 Wrz 2015 Posty: 121 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2016-04-15, 09:45
|
|
|
tylna klapa nie ma naklejek |
_________________ M201, było M301 , było L501 |
Ostatnio zmieniony przez Darek 2016-04-16, 01:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
katowice174
Samochód: Daihatsu Sirion M1
Dołączył: 18 Mar 2016 Posty: 63 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2016-04-16, 00:08
|
|
|
Witam
Jeżeli moge dodac swoje trzy grosze to mi sie wydaje ze silniki 1.0 to nie konstrukcja toyoty tylko w 100% daihatsu ale głowy nie dam pozdrawiam |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-04-16, 09:03
|
|
|
Darek napisał/a: | tylna klapa nie ma naklejek | Emblemat na prawej stronie klapy kalkomania powinien zawierać nazwę marki oraz modelu jako jedna naklejka .Wcześniejsze modele L251 zawierały tylko nazwę modelu na prawej stronie. |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2016-04-16, 09:11
|
|
|
katowice174 napisał/a: | Witam
Jeżeli moge dodac swoje trzy grosze to mi sie wydaje ze silniki 1.0 to nie konstrukcja toyoty tylko w 100% daihatsu ale głowy nie dam pozdrawiam | co nieco napisał o tym silniku Joki w dziale ogólne . |
|
|
|
|
|