Złącze diagnostyczne. |
Autor |
Wiadomość |
aksel
Samochód: Daihatsu YRV
Wiek: 65 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 10 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-10-25, 20:28 Złącze diagnostyczne.
|
|
|
Gdzie znajduje się złącze diagnostyczne w YRV 1,3 ? Jakoś nie mogę go znaleźć. |
_________________ aksel |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1949 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-10-25, 23:13
|
|
|
Standardowo, pod kierownicą. Chyba po prawej z tego co pamiętam ale już trochę czasu minęło odkąd sprzedałem, było kilka, różnych Dai, więc mogę się mylić. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Krzysiek.
Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017 Posty: 433 Skąd: Zamosc,okolice
|
Wysłany: 2017-10-26, 05:10
|
|
|
Mniej wiecej pod kierownica,po prawej,tak troche pod konsola srodkowa.O ile pamietam byc moze na wysokosci pokretel ogrzewania. |
|
|
|
|
aksel
Samochód: Daihatsu YRV
Wiek: 65 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 10 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-10-27, 19:20
|
|
|
Dzięki. Znalazłem. |
_________________ aksel |
|
|
|
|
aksel
Samochód: Daihatsu YRV
Wiek: 65 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 10 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-10-29, 16:23
|
|
|
Po wpięciu do złącza diagnostycznego interfejsu OBD II i wykonaniu diagnostyki (bo parę dni temu zaświeciła się kontrolka chek engine) pojawiły się następujące kody błędów: P0130, P0133 i P0136. W internecie wyczytałem, ze błędy te wskazują na uszkodzoną sondę lambda. Czy ktoś może mi potwierdzić, że to prawda? A jeśli tak, to która sonda (bo chyba są dwie). Ewentualnie jaka nowa sonda powinna być zastosowana? Może ktoś ma dostęp do danych na podstawie nr VIN? Proszę o pomoc. |
_________________ aksel |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1949 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-10-29, 17:50
|
|
|
Wygląda na sondę w kolektorze. Na początek trzeba sprawdzić obwód grzałki w sondzie. Powinien mieć rezystancję kilka do kilkunastu omów. Jeśli będzie miał przerwę lub dużo wyższa rezystancję (co jest bardzo mało prawdopodobne) to sonda do wymiany. Najlepiej na oryginał. W ostateczności Denso uniwersalną albo z braku laku Bosh lub inna firmowa. Nie daj się nabrać na niby francuskie chińczyki już z gotową wtyczką itp. To szajs. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2017-10-30, 19:58
|
|
|
aksel napisał/a: | Po wpięciu do złącza diagnostycznego interfejsu OBD II i wykonaniu diagnostyki (bo parę dni temu zaświeciła się kontrolka chek engine) pojawiły się następujące kody błędów: P0130, P0133 i P0136. W internecie wyczytałem, ze błędy te wskazują na uszkodzoną sondę lambda. Czy ktoś może mi potwierdzić, że to prawda? A jeśli tak, to która sonda (bo chyba są dwie). Ewentualnie jaka nowa sonda powinna być zastosowana? Może ktoś ma dostęp do danych na podstawie nr VIN? Proszę o pomoc. |
A jaki był opis w programie diagnostycznym ? Przecież zapewne był komunikat nie tylko o kodach błędów a jaka jest przyczyna.Nawet powinno być napisane który rząd sond jeśli to ona jest uszkodzona. Vin kolega wpisze to sprawdzę jakie występują sondy. |
|
|
|
|
aksel
Samochód: Daihatsu YRV
Wiek: 65 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 10 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-11-05, 10:46
|
|
|
Niestety dysponuję programem, w którym nie ma opisu tylko są same kody błędów. Wczoraj mierzyłem parametry sondy i wyniosły one: rezystancja 13 omów, napięcie do sondy14,24 volt, zmienna napięcia od 0,2 do 0,8 volt. Nr VIN: JDAM201G000517905. |
_________________ aksel |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1949 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-11-05, 11:15
|
|
|
To nie wygląda na usterkę sondy. Być może przyczyna leży poza nią a błędy z sondy to tylko skutek. Miałem tak kiedyś w YRV 1.3. Wymieniłem trzy kolejne sondy, trzy różne rodzaje i te same błędy ciągle wracały.
Nie rozwiązałem problemu bo ktoś kupił tamto auto. Ponoć mogło na to mieć wpływ np. zbyt niskie ciśnienie paliwa czyli siadająca pompa paliwa itp. Problemy w układzie zasilania (w mieszankę paliwowo-powietrzną) mogą objawiać się błędami z sondy. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
aksel
Samochód: Daihatsu YRV
Wiek: 65 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 10 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-11-05, 17:32
|
|
|
Dzięki za wyjaśnienie. Wezmę to pod uwagę. Na razie znajomy skasował mi błędy i kontrolka silnika się nie świeci. Do tematu wrócę jeśli się zaświeci. |
_________________ aksel |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2017-11-05, 18:41
|
|
|
aksel napisał/a: | Dzięki za wyjaśnienie. Wezmę to pod uwagę. Na razie znajomy skasował mi błędy i kontrolka silnika się nie świeci. Do tematu wrócę jeśli się zaświeci. |
A tylko usterką jest check engine czy coś jeszcze gaśnie motor, obroty czy nic się nie dzieje poza kontrolką. |
|
|
|
|
aksel
Samochód: Daihatsu YRV
Wiek: 65 Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 10 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-11-06, 18:34
|
|
|
Nie ma żadnych innych objawów. Tylko kontrolka się świeciła. |
_________________ aksel |
|
|
|
|
soiret
MADE IN JAPAN
Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 55 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 619 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2017-11-07, 16:52
|
|
|
aksel napisał/a: | Nie ma żadnych innych objawów. Tylko kontrolka się świeciła. |
To albo dać 50 zł za konkretną diagnozę z właściwym opisem usterek ,albo sprawdzić cewki ,wtryskiwacze ,albo jeździć i jak coś będzie się działo robić to w aucie.
|
|
|
|
|
|