To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

Materia - spalanie stukowe Materia 1,5

autogaz - 2023-12-27, 21:32
Temat postu: spalanie stukowe Materia 1,5
Witam serdecznie wszystkich, kilka dni temu stałem się posiadaczem pięknej Daihatsu Materia Black Edition 1.5 rok 2010 przebieg 68 tyś km...mam z nim taka małą zagadkę , a mianowicie ( wydaje mi się że jak się rozgrzeje ) przy w miarę energicznym dodaniu gazu słychać taki stuk chyba w głowice tak jak spalanie stukowe... czego może to byc przyczyna ? łańcuch rozrządu, jakiś czujnik spalania stukowego ? uszkodzenie głowicy ?

z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi

autogaz - 2023-12-27, 21:41

dodam jeszcze , że auto było zalane olejem 10 w 40 i silnik u dołu mocno ulany olejem .... czy to mogło miec jakiś wpływ ? silnik i skrzynia widać wizualnie jak nowe ale ten wyciek z sinika mnie zastanawia ..umyjemy i zobaczymy skąd to cieknie ..simering... uszczelka może...
Joki - 2023-12-27, 22:06

68tys. i wycieki? To nie jest możliwe. Chyba, że po jakimś dzwonie? Nic tak nie powinno stukać. Chyba, że przy 468tys. km?
Miałem kiedyś YRV Turbo z K3-VET, który jest fe facto taki sam i miałem w nim takie, ciche stukanie pod obciążeniem. Podejrzewałem nawet panewkę bo auto miało już 160tys. na liczniku czyli w rzeczywistości zapewne 360tys? Okazało się, że tak hałasowała pompa wody. To jedna z nielicznych rzeczy, która się tam zużywa.

autogaz - 2023-12-27, 22:14

tak 68 tyś km - pełna dokumentacja , jeden właściciel , widać , że silnik ma bardzo niski przebieg , auto praktycznie brak oznak użytkowania , a mimo to taka sytuacja, też mnie to dziwi , ale jak to elementy mechaniczne różnie może się zdarzyć , zastanawiam się czy ten wyciek, a nastepnie niski poziom oleju mógł coś takiego spowodować ??
tak jak pisałem jutro umyję silnik w miejscu wycieku i zobaczymy gdzie cieknie - na pierwszy rzut oka wyglądało jak z simeringa wału albo uszczelki miski olejowej

P.S. poza wspomnianym wyciekiem auto w stanie idealnym.... rozpiera mnie radość z zakupu tego cuda :mrgreen: :mrgreen:

Mały v8 - 2024-01-01, 12:11

W 14-stoletnim aucie jakiś tam wyciek , to raczej nic nadzwyczajnego. Gumowe elementy bardziej "zużywają się" jak auto stoi, niż jak jest systematycznie używane.A co do stukania, to obstawiam popychacz. Zmień olej na wyższej klasy , być może się uciszy.
autogaz - 2024-01-13, 19:14

Mały v8 napisał/a:
W 14-stoletnim aucie jakiś tam wyciek , to raczej nic nadzwyczajnego. Gumowe elementy bardziej "zużywają się" jak auto stoi, niż jak jest systematycznie używane.A co do stukania, to obstawiam popychacz. Zmień olej na wyższej klasy , być może się uciszy.


czy popychacze to jest ich mankament ?
może coś co wpływa na zapłon ? dodam , że ma bardzo duże korekty w plusie ... długoterminowa + 24 ?????

autogaz - 2024-01-21, 14:19

Mały v8 napisał/a:
W 14-stoletnim aucie jakiś tam wyciek , to raczej nic nadzwyczajnego. Gumowe elementy bardziej "zużywają się" jak auto stoi, niż jak jest systematycznie używane.A co do stukania, to obstawiam popychacz. Zmień olej na wyższej klasy , być może się uciszy.


dodatkowo widzę, że pierwsze odpalenie powoduje mocne dymienie z rur wydechowych ale po krótkiej chwili uspokaja siei nawet dymka nie puści ..... myślę , że uszczelniacze do roboty, może to ten mały przebieg i spory wiek samochodu zrobiło swoje ....długo stał , a mało jeździł ...

Joki - 2024-01-21, 15:57

To mogłoby się zgadzać. Kiedyś kupiłem też Materię 1.5, która stała 2 lata. Na jeździe próbnej najpierw dymiła jakby pierścienie nie trzymały. Po kilku minutach pracy wszytko wróciło do normy. Być może były zapieczone? Jeśli u Ciebie dymi tylko po dłuższym postoju to mogą być sparciałe uszczelniacze. Warto jednak sprawdzić tak, że ktoś inny wsiada za kierownicę i robi przygazówkę do 5-6krpm. Wtedy dopiero zobaczysz czy dymi. Zza kierownicy nie widać.
autogaz - 2024-01-21, 20:36

Joki napisał/a:
To mogłoby się zgadzać. Kiedyś kupiłem też Materię 1.5, która stała 2 lata. Na jeździe próbnej najpierw dymiła jakby pierścienie nie trzymały. Po kilku minutach pracy wszytko wróciło do normy. Być może były zapieczone? Jeśli u Ciebie dymi tylko po dłuższym postoju to mogą być sparciałe uszczelniacze. Warto jednak sprawdzić tak, że ktoś inny wsiada za kierownicę i robi przygazówkę do 5-6krpm. Wtedy dopiero zobaczysz czy dymi. Zza kierownicy nie widać.


kopci tylko przy przy pierwszym odpaleniu później nic , postoi , ostygnie i znowu kopci po odpaleniu przez chwilę .....myślę ,że problem tkwi w uszczelniaczach .

ale zastanawia mnie też to spalanie stukowe , jakiś czujnik ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group